Test:Bert

From partnersenproppersolutions

Hoe pakt Wikibase Solutions dit aan?

Onze aanpak bestaat uit vier pijlers:

  • De Wikibase-benadering: een eenvoudig, maar krachtig 'sjabloon' voor het landschap van uw informatiesystemen.

De Wikibase-benadering

Bedrijven hebben baat bij een basisplatform waarmee de standaard ICT-vraagstukken eenvoudig geregeld kunnen worden. Wat ons betreft houdt dat in dat: Het platform een centrale plek inneemt voor het samenwerken en het delen van informatie binnen het bedrijf. Gangbare functionaliteit tegen lage kosten kan worden ontwikkeld, toegesneden op de werkwijze van het bedrijf. Via het platform andere systemen eenvoudig gekoppeld kunnen worden, zodat de waarde van die systemen optimaal benut kan worden.

Het Wikibase-concept gaat uit van een centrale wiki die voor iedere medewerker toegankelijk is en voor veel dagelijkse taken het startpunt is in de informatievoorziening. Het onderliggende MediaWiki platform biedt uitstekende voorzieningen voor maatwerktoepassingen en integratie met andere systemen.

De Wikibase als intranet

Gebruikers loggen in op de centrale wiki en zijn daarmee aangesloten op de informatievoorziening van het bedrijf. Informatie wordt gedeeld via de wiki die daarmee de rol van intranet vervuld. De wiki biedt voorzieningen om op een eenvoudige manier informatie te structureren. Via sjablonen wordt informatie gepresenteerd en met formuleren wordt de informatie geregistreerd of gewijzigd. De wiki is daarmee een krachtig en flexibel Content Management Systeem. De medewerker krijgt informatie en functionaliteit aangeboden op basis van zijn of haar gebruikersprofiel.

  • Een gestructureerde manier om verbeteringen en kostenbesparingen door te voeren.

In de tweede plaats hebben we een aanpak voor verandering die lange en korte termijn op een natuurlijke manier vormgeeft. Voor de lange termijn stellen we met elkaar een '"roadmap'" of '"routekaart'" op waar de ambities en grotere stappen in worden benoemd. De korte termijn veranderingen worden ook bepaald door de '"lijst van verbeteringen'". Hiermee wordt meebewegen op een handzame manier in de praktijk gebracht.

  • Naadloze aansluiting op softwaretoepassingen die reeds in gebruik zijn.

Integratie met andere systemen

De integratievoorzieningen van het MediaWiki platform zijn uitstekend. Dat biedt interessante mogelijkheden om informatie uit andere systeem via de wiki te ontsluiten. Ook kan de wiki informatie uit verschillende toepassingen op een uniforme manier aanbieden aan een extern systeem.
Informatie uit '"gespecialiseerde systemen'" is vaak niet voor iedereen toegankelijk, terwijl dat voor de bedrijfsvoering wel zou moeten. De reden is dat weinig medewerkers toegang hebben om de kosten te beperken. Informatie waarvoor dat gewenst is, kan via de wiki worden gebruikt voor andere toepassingen.

  • Een flexibele onderlinge samenwerking met ondersteuning op de manier die bij u past.

Tenslotte is een belangrijke pijler de '"passende ondersteuning'". Met wat bedrijven niet zelf willen of kunnen, geven we ze ondersteuning. Gericht op het resultaat en in de vorm die gewenst is.